مزیت مصالح مدرن ساختمانی

مزیت مصالح مدرن ساختمانی

همانطور که در مقاله مربوط به مصالح مدرن ساختمانی گفتیم ، همزمان با رشد و توسعه زندگي شهري ، با ساخت و ساز بي رويه ساختمانها مواجه شدیم.  به این ترتیب صنعت ساختمان نيز پيشرفت داشته كه پيشرفت در صنعت ساختمان منجر به  توليدات جديد ساختماني شد و  برای اجرای این تولیدات روش های اجرایی جدیدی به وجود امد. به این ترتیب استفاده از مصالح مدرن  يا توليد آنها باعث رشد و پيشرفت كلي در صنعت ساختمان سازي گردید و مزیت مصالح مدرن ساختمانی بیشتر خود را آشکار کرد.

با این وجود خيلي از ساختمان ها، همچنان به روش سنتي اجرا مي شوند در صورتیکه  اگر اين روش هاي سنتي با مصالح مدرن ساختمانی بصورت صنعتي تر اجرا شوند مزیت های بسيار زيادي براي ساختمان دارند.

این مصالح مدرن ساختمانی شامل مزیت های کیفی و کمی می باشد.

مزیت های کیفی : سبک سازی- سرعت اجرا- ایجاد تنوع و کیفیت بصری – صرفه جویی در انرژی

مزیت های کمی : صرفه جویی و کاهش پرتی مصالح- مدولار و تولید انبوه

در ادامه به توضیح تمام موارد مزیت های مصالح مدرن ساختمانی میپردازیم : (کیفی)

  1. سبک سازی : به علت اینکه کشورمان روی کمربند فعال زلزله خیز واقع شده است باید تا جایی امکان دارد سازه ها به گونه ای طراحی و اجرا شوند که در ضمن داشتن استحکام بالا ، سبک وزن نیز باشد . به این صورت در زمان حادثه، آسیب و ضرر کمتری بر جای میگذارد . که این امر تنها با مصالح ساختمانی مدرن امکان پذیر می باشد.

به عنوان مثال  اگر با روشهاي سنتي دیواری با ضخامت 35 الی 40 ساخته  شود ديگر ساختن برج هاي چندين طبقه و ساختمان هاي مرتفع امکان پذیر نمی باشد. بدین ترتیب بايد ديوارها تبديل به جداكننده هايي شوند كه حداقل ضخامت را داشته باشند و داراي مقاومت و عايق صوتي و حرارت باشند.

2. سرعت اجرا : محصولات و تولیدات مصالح مدرن ساختمانی در کارخانه تولید می شوند.و در محل سازه، اجرا و نصب میشوند. به همین دلیل سرعت اجرایی بالاتری نسبت به اجرای سازه به روش سنتی میباشد.

3.  ایجاد تنوع در ظاهر سازه : به کار بردن مصالح مدرن ساختمانی موجب شده است که به راحتی بتوانیم تنوع در رنگ و کیفیت سازه داشته باشیم برخلاف روش سنتی که نیاز به تخریب سازه و دوباره سازی می باشد. امروزه باید بتوان با به کار گیری مصالح ساختمانی مدرن، دیوار ها و ستون ها ، دکوراسیون داخلی را با کمترین هزینه و زمان به جای نماسازی قدیم،؛ طرح و نقش جدید و زیبا داشت.

 4.  امکان ایجاد فرم های جدید : از دیگر مزایای مصالح ساختمانی مدرن ایجاد فرم های مختلف و جدید معماری می باشد. که امکان ایجاد این  فرم ها با مصالح ساختمانی قدیمی نمی باشد.

5. صرفه جویی در انرژی : در گذشته برای عایق کردن دیوار در مقابل صوت و حرارت از سازه هایی با جرم زیاد استفاده میکردند که تهیه این حجم از مصالح سنتی دو برابر بیشتر از تهیه مصالح مدرن ساختمانی عایق، انرژی مصرف میکرد.

 بررسی مزیت های کمی استفاده از مصالح مدرن ساختمانی :

1. کاهش پرتی مصالح ساختمانی :

استفاده از مصالح ساختمانی مدرن  در ساختمان سازی ، پرت مصالح ساختمانی ، كاهش می یابد و بدين صورت در هزينه تولید صرفه جويي مي شود. به عنوان مثال در كف سازي با سرامیک امكان ضربه ديدن و تراز کردن نسبت به کف سازی با پارکت و لمینت سختتر می باشد.

2.  تولید انبوه : به دلیل اینکه مصالح ساختمانی مدرن در کارخانجات تولید میشوند میتوان در مساحت های بزرگ تولید کرد و برای فضاهای بزرگ استفاد کرد.

مزیت مصالح مدرن ساختمانی

مزیت مصالح مدرن ساختمانی

روش و اجرای سازه ال اس اف در شیراز

گروه مصالح مدرن ساختمانی سلکو با بیش از 15سال سابقه و تجربه در زمینه فروش و اجرای سازه های-  LSF  ورق های سیمانی الیافی – چوب ترمو – رنگ چوب ترمو – دیوارهای پیش ساخته این امکان را برای شما فراهم آورده است که اگر به سازه LSF نیاز داشتید، بتوانید سازه ال اس اف در شیراز را از طرق مراجعه حضوری به آدرس شیراز – میانرود – ابتدای کیان آباد – انبار مرکزی سلکو – یا از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۹۱۲۹۰۵۶۴۰۵ سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LSFترموودسمنت بردپیش ساختهرنگ چوبمیکروسمنت
خرید سریع
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای گفتگو در واتساپ از طریق لینک زیر اقدام کنید یا با شماره  09129056405 تماس بگیرید.
دنبال هر محصولی هستید از من بپرسید