سازه ال اس اف

سازه ال اس اف چیست ؟

مروری بر معرفی مصالح مدرن ساختمانی.

در مقاله قبل به مصالح مدرن ساختمانی پرداختیم. که این مصالح با هدف جلوگیری از طولانی شدن زمان ساخت ساختمان، کاهش قیمت مصالح ساختمانی، سبک بودن به نسبت مصالح سنتی، افزایش عمر مفید مصالح ساختمانی، افزایش مقاومت لازم در برابر زلزله و دیگر علل به وجود  آمد و توسعه پیدا کرد.

از انواع مصالح مدرن ساختمانی میتوان سازه lsf ،سمنت برد،چوب ترمو،دیوارهای پیش ساخته را نام برد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل سازه ال اس اف بپردازیم.

تاریخچه پیدایش lsf.

کلمه lsf مخفف کلمات Light Steel Frame  به معنای قاب های سبک فولادی سرد نورد شده است.

سازه ال اس اف سالهای زیادی هست که با تحقیق و مطالعه مسئولان بخش ساخت و ساز در کشورهای پیشرفته دنیا به دلایل زیادی از جمله مزیتهای سرعت، کیفیت بالا، مقاومت در مقابل زمین لرزه، رفع مشکل کمبود مسکن، افزایش قیمت چوب و کمبود منابع تهیه آن و مشکلات زیست محیطی، مورد استفاده قرار گرفته است. سازه lsf ابتدا در انگلستان و سپس کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا ، استرالیا و ژاپن شروع به توسعه کرد.و مزایای قابل توجهی را در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده است. که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

معرفی کلی سازه lsf

سازه ال اس اف یک سیستم پیش ساخته ساختمانی است. که از ورق گالوانیزه با عرض پروفیل متغیر (معمولا 89-308 میلیمتر) تشکیل شده است. و به جای سازه های فلزی یا بتنی در ساختمان به کار برده می شود.

با توجه به اینکه کشورمان روی کمربند فعال زمین لرزه قرار دارد.بنابراین سبک بودن ساختمان به روشهای مدرن اهمیت زیادی دارد. سازه های ال اس اف نیز با هدف کاهش وزن ساختمان در صنعت ساخت و ساز توسعه پیدا کرد.

کاربردهای سازه lsf

سازه ال اس اف در اسکلت کلی ساختمان، سازه ترکیبی، پارتیشن بندی و سقف کاذب کاربرد دارد. در مجموع تمام دیوارهای داخلی و خارجی و تیرهای سقفی با انواع lsf ایجاد میگردد.

با سازه ال اس اف میتوان انواع ساختمان با کاربردهای مختلف را احداث کرد. سازه lsf بر اساس طرح معماری ساختمان، در محل کارخانه تولید شده و سپس در محل ساختمان با استفاده از پیچ های سر مته ای ، بولت ها و سایر اتصالات نصب و بر پا می شود.

 

سازه ال اس اف

مزایای سازه lsf

1- جایگزینی با مصالح ساختمانی سنتی سنگین به دلیل سبک وزن بودن ،حمل و نقل آسان، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و افزایش بهره وری در صنعت ساخت و ساز.

2- افزایش اجتناب ناپذیر قیمت مصالح ساختمانی سنتی در تمام دنیا؛ سازه های lsf به دلیل سادگی و زمان کمی که برای تولید انها به کار می رود قیمت مناسبی دارند.

3- مدت زمان طولانی جهت  تولید مصالح ساختمانی سنتی ؛ سازه های lsf نسبت مصالح ساختمانی بتنی و فولادی در زمان کمتری تولید می شود.

4- نصب سازه با سرعت بالا و کمترین زمـان ممکن در ساختمان پیش ساخته ال اس اف.

5- استحکام در مقابل  زلزله تا ۸ ریشتر و وزش باد.

از دیگر مزایای سازه lsf میتوان به پیش ساخته بودن، قابلیت جابجایی با کمترین اتلاف مصالح، سازگاری با محیط، مقاومت مناسب در مقابل آتش سوزی و به صرفه بودن از نظر اقتصادی اشاره کرد.

مقالات پیش رو

در این مقاله سعی کردیم شما را با سازه ال اس اف و مزیت‌های آن آشنا کنیم .

در مقالات بعدی اطلاعاتی در مورد روش اجرای سازه lsf ،قیمت خرید و اجرای سازه lsf آشنا می کنیم.

گروه سلکو با بیش از ۱۵ سال سابقه و تجربه در زمینه فروش.و اجرای سازه های LSF، ورق های سیمانی الیافی، چوب ترمو ، رنگ چوب ترمو و دیوارهای پیش ساخته راه اندازی گردیده است.

در صورتی که به مصالح ساختمانی مدرن یا  اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید.، می توانید از طریق راه های ارتباطی که در همین وبسایت قرار داده شده است. با گروه سلکو ارتباط برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LSFترموودسمنت بردپیش ساختهرنگ چوبمیکروسمنت
خرید سریع
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای گفتگو در واتساپ از طریق لینک زیر اقدام کنید یا با شماره  09129056405 تماس بگیرید.
دنبال هر محصولی هستید از من بپرسید